louiseulander

Alla inlägg under september 2012

Av Louise Ulander - 29 september 2012 18:43

Hallå! Kom på att jag inte har uppdaterat på hela helgen men efter skolan i fredags så stannade jag i stan för att möta upp mitt fotbollslag på busstationen för att bussa norrut till Luleå. När vi kom fram checkade vi in på hotellet, packade upp våra saker och sen for vi och bowlade och åt middag på O'learys.
Idag shoppade vi hela dagen fram till typ kvart i fyra och då åt vi middag på Waldorf, åt friterad kyckling och ris och till efterrätt åt jag friterad banan och glass, så just nu ligger jag i paltkoma i soffan i biblioteket på hotellet och sjunger med mina vänner och snart ska vi fara till Konsum eller Hemmakväll och se om man hittar något till ikväll. Nu vet ni iallafall varför jag inte har skrivit och jag hoppas ni har förståelse för det, men jag ska försöka bli bättre. Om jag inte hinner uppdatera något mer i helgen så hörs vi på måndag. Ha det bäst så hörs vi, puss!

Av Louise Ulander - 26 september 2012 21:19

Hallå! Idag for hundgruppen till våran lärare och tog hand om massa hundar som var på pensionatet. Fast efter lunch följde jag och två andra våran lärare in till stan och hämta grejer till deras nya fårnät (?) ni vet det där stängslet dom har så dom inte ska smita. Så för att sammanfatta dagen så har vi gått ut med hundar och lastat byggmaterial in och ut ur hästransporten. Vad har ni gjort idag?

Av Louise Ulander - 25 september 2012 21:53

Hade orientering idag på skolan, vilket slutade med att vi gick vilse. Man ska inte låta tre tjejer där ingen kan läsa en karta orientera tillsammans. Men efter ett tags kämpande så hittade vi tillbaka iallafall och ingen av oss var nog på speciellt bra humör, men allting löste sig tillslut iallafall.

Av Louise Ulander - 23 september 2012 22:59

Den här dagen blev inte direkt som jag hade tänkt mig. När jag gick och la mig vid sex-halv sju imorse kunde jag inte somna om så jag låg med mobilen och så till typ elva då jag klev upp och åt frukost, gick och skulle se TV en stund efteråt men det slutade med att jag sov typ till två, då Formel 1en började, så jag såg den. Efter Formel 1en gick jag och duschade, åt och sen for jag och pappa och handlade efter middagen, och det tog typ hela kvällen eftersom pappa for via Byske för att köra lite extra bil. Nu har jag tänkt sova ska upp före tuppen imorgon, men vi hörs imorgon. Godnatt!

 

Av Louise Ulander - 23 september 2012 22:30

 

                              Genom hela livet, ända fram tills döden
                                 Finns vi alltid här, hela västra stå

                                                 För vårt AIK!

Av Louise Ulander - 23 september 2012 18:04

 

Jag tror att man måste hitta ett torrschampoo som passar just sin hårtyp, eftersom alla torrschampoon inte passar alla hårtyper och hårkvalitéer. Man måste helt enkelt ha tålamod och prova olika sorter innan man hittar det som passar just sin hårtyp. Den som har sagt till dig att torrschampoo bara gör håret fettigare, hur många olika märken har hon provat? Om hon bara har provat ett eller två märken tycker jag att hon ska ge fler märken en chans, men sen kanske inte torrschampoo passar för alla. Men ha tålamod, det kan ta jättelång tid innan man hittar det som passar just för sitt hår. Men om man är osäker tycker jag att man ska fråga personalen om vad dom rekommenderar, dom brukar veta vad dom pratar om. Sen kan jag inte säga att torrschampoo passar alla, det kan vara så att det inte funkar för alla hårtyper, men det finns så många olika så jag vågar nästan lova att det finns något som passar alla. Själv är jag bara på mitt tredje märke nu så jag söker fortfarande något som passar för mig, men ha tålamod du kommer att hitta ett torrschampoo som passar just dig!


Sen vågar ni skriva vem ni är, jag bits inte!

Av Louise Ulander - 23 september 2012 06:29

Nu har jag inte skrivit på två dagar och jag har dåligt samvete över det, men idag har jag lovat mig själv att komma tillbaka. Så håll utkik idag så kommer det komma nya inlägg. Nu ska bag försöka sova en stund till, men vi hörs, pussar!

Av Louise Ulander - 20 september 2012 22:53

Godkväll! Har ni gått och lagt er än? Det har jag iallafall och trött är jag, men jag kände att jag var tvungen att uppdatera er innan jag somnar.
För att sammanfatta dagen kort så kan jag säga att jag har sett en av mina bästa vänner blivit mördad framför ögonen på mig (mer om det i ett annat inlägg), ätit middag på Subway med pappa och farmor, farit på ett möte om fotbollen och sett hockeyn. En dag som har bestått av både glädje och sorg. Hoppas ni har haft en bra dag iallafall, vi hörs imorgon, godnatt!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en 16-årig tjej från Skellefteå som skriver om mina intressen fotboll, gokart och Skellefteå AIK. Jag skriver även allmänt om tonårslivet här uppe i Norr!
Kontakt: lollos.blogg@hotmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Väder

klart.se

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards