louiseulander

Alla inlägg under april 2013

Av Louise Ulander - 13 april 2013 23:08

En ung kvinna från Lush bestämde sig för att genomgå en tio timamas lång tortyr som djur utsätts för varenda dag för att vi ska se bra ut.

Den här videon fick mig vekligen att öppna ögonen om hur illa djuren behandlas. Jag visste att dom behandlades illa, men trodde ändå inte att det var så här illa.. Nu förstår jag varför det har varit så mycket skriverier om alla djurtester. Jag ska då bli mycket mer nogrann nu med att köpa mindre kosmetiska som är djurtestade, det är ju skithemskt!!

Är jag ute och cyklar, eller har inte sverige en lag som gör att man inte får sälja kosmetika som är djurtestat? Hur som helst ska jag börja vara mer noga med det nu!

Av Louise Ulander - 1 april 2013 12:05

Idag vaknade jag vid 5-6 och kunde inte somna om, så vid sju bestämde jag mig för att gå ut på en pomenad som slutade med att jag joggade istället. Blev borta i 55 minuter totalt, tog ett ganska lugnt tempo så hann inte så långt, men det är väldigt skönt att fara ut på morgonen faktiskt, inte så mycket folk heller vilket är en bonus! Nu ska jag snart ta och göra mig färdig inför hockeyn, måste fara på typ två och en halv timme eftersom jag ska hinna med bussen. Vi hörs senare, puss!


Bjuder på en kass bild som jag tog när jag skulle fara ut, såg inte alls vad jag tog kort på eftersom solen reflekterade i skärmen.

 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en 16-årig tjej från Skellefteå som skriver om mina intressen fotboll, gokart och Skellefteå AIK. Jag skriver även allmänt om tonårslivet här uppe i Norr!
Kontakt: lollos.blogg@hotmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Väder

klart.se

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästbok

Translate


Skapa flashcards