louiseulander

Alla inlägg under maj 2011

Av Louise Ulander - 31 maj 2011 16:57

idag hade jag sovmorgon till halv tio för vi hade ingen spanska, men jag for till skolan vanlig tid ändå för jag var tvungen att göra lite saker, men jag har ändå sovmorgon nästa tidag så jag får sova då;) annars hände det inte så mycket på skolan. 

sen har jag inte gjort speciellt mycket hemma, men jag borde plugga till några restprov som jag måste göra innan betygen sätts.. ojdå:]


skriver mer senare, hörs!

Av Louise Ulander - 30 maj 2011 22:10

har inte bloggat så mycket egentligen, har som bara skrivit om gokarttävlingen och en sån där tråkig lista, så jag tänkte skriva vad som har hänt i mitt inte så händelserika liv.


Jag var sjukt trött när jag kom hem från gokarttävlingen på lördagkväll, somnade till och med på soffan, så jag gick upp och la mig klockan elva ungefär och somnade direkt, sen vaknade jag ungefär klockan 12, så ungefär tretton timmars sömn! asnice. Sen såg jag formel 1en som inte slutade bra, sebastian vettel van, fan. Sen for hela familjen till coop för att köpa morsdagspresenter till mormor och farmor. vi for först till mormor eftersom hon bor nära coop ( hon bor i a-torp) vi var där en stund, fick fika osv, sen for vi till farmor en snabbis för att fira henne, men det var inte länge, typ 30 minuter? Sen när vi kom hem stod Jari och Henka (elins papi och fasters man(?)) och såga ner några björkar som var på våran gård, kommer nästan att sakna dom eller..? medans jag var inne och såg finalen av mästarnas mästare.

sen hände det väl inte så mycket mer, 


idag var det skola, hade sovmorgon till halv tio asnice. sen var det vanlig skoldag osv i nte så mycket att skriva om. sen hade jag fotbollsträning, gick väll hyfsat, kunde gått bättre men kunde gått mycke sämre också.


hinner inte skriva mer mamma tvingar mig att gå och lägga mig nu, skriver mer imorgon hörs!


btw, ni som orkade läsa dethär borde få något fint.

Av Louise Ulander - 30 maj 2011 16:36

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: helt okej
Favoritgodis: har ingen favorit men kanske choklad eller lakrits
Är det nåt du absolut inte äter? FISK!
Kläder just nu: baggyjeans, linne, trosor, sockar och bh
Musik just nu: ingen just nu, men funderar på att starta within temptation eller nightwish..
Vad sa du senast? kom då, ja kom då (och klappade i knäet) till ita
Om du var tvungen att leva i ett annat årtionde vilket skulle det vara? vet inte, kanske 80-talet?
Sommarplaner: sola, bada, GOTHIA och GOKART!

Favoritväder? Sol och värme
Spelar du nåt instrument? Nej

Kommer du ihåg din första kärlek?
Älskar du henne/honom fortfarande? 

Ser du på kärleken som ett misstag? nej!
Hur många barn vill du ha när du blir stor? 2 eller 3 tror jag

Rädd för insekter? nej, eller spindlar

Vad vill du jobba som? veterinär kanske

Pizza eller hamburgare? hamburgare!

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? tror inte det
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) stökigt
Gungar du på stolen? det händer
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? tror inte de 
Vilken hand håller du gaffeln i ? det är olika, om jag har kniv och gaffel är det i vänster men om jag bara ska hålla i en gaffel är det höger
Är du rädd för blod? nej
Saltar du på maten? om det behövs
Gillar du att sjuunga? sådär.. men jag vill inte att någon ska höra
Anser du att du är stark? vet inte, kanske inte stark men jag kan väl inte säga att jag anser att jag är svag heller
Brukar du sola? ja
Vad gör du om du får hicka?  hickar?
Röker du? nej
Snusar du? nej
Kaffe, te eller inget? inget
Har du en besatthet? nej


oj håller på att missa träningen får redigera till det feta sen!

Av Louise Ulander - 30 maj 2011 15:55

jag hade ju lovat att berätta om gokarttävlingen som var i övik i lördags så jag gör väll det nu.

Första träningen gick faktiskt ganska bra, hade andra tid! ni kan få se det senare;) sen gick det utför.. Första kvalet kom jag lite för långt (låg ungefär i mitten när man ska ligga på  insidan) ut i en kurva och då var det en som försökte köra om mig men det såg jag inte så jag fortsatte att köra och då for han in i min bakdel och båda hamnade på sidan. andra kvalet gick väll sådär, men jag tog mig runt iallafall;)

Sen var det final, jag startade 14e tror jag och blev lite knuffningar, pååkningar och nära på att stannna några gånger men det är racing! jag slutade iallafall på en 11e plats, är väll inte supernöjd med den men efter hur dagen har sett ut kan jag väll inte klaga egentligen.

Av Louise Ulander - 27 maj 2011 16:13

Förlåt för att jag inte har skrivit när jag har lovat och så, jag har verkligen dåligt samvete:( men jag har haft mycket restetr och sånt jag har varit tvungen att göra så jag ska få betyg osv. och det kommer nog vara så nästa vecka också.. men jag skriver så fort jag har tid! Just nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem med maten, sen bär det av mot övik. HAr nämligen gokaarttävling där imorgon! skriver hur det gick på söndag eller måndag skulle jag tro! Ni får ha det bra så länge så hörs vi sen!

Av Louise Ulander - 22 maj 2011 05:04

dålig uppdatering men jag var i skelleftehamn och skulle hämta våran BMW som har stått där i ungefär 8-10 år (och nej jag överdriver inte) sen bokserade/bockserde/bogserade (stavningen är inte braig) vi hem den och sen gjorde jag klart teknikgrejjen och skrev på novellen, sen har det inte hänt så mycket mer, men nu ska jag gå och försöka sova har träning imorgon 12.00 skriver efter den!


lägger upp en bild på bmwn i det här inlägget när jag har tagit en

Av Louise Ulander - 20 maj 2011 23:54

hände väll inte så mycket på skolan idag förutom att jag började på min novell som egentligen skulle vara inne idag, great men så går det när man har fantasi som en tegelsten ungeefär! sen när jag kom hem väntade jag in mamma och vi for in till stan för att fixa legitimation och ID-kort och så köpte vi ett nytt hårband till fotbollen, ett vitt sådant! Sen tog vi hem mat från Lilla China eller vad chinaresturangen vid bion heter, det blev friterad kyckling och ris, he var gött. Sen for vi hela vägen hem och åt, och sen började jag med en teknikuppgift som jag inte har gjort än, hehe, men den är nästan färdig så snart får jag bort en triangel från biusen;) sen till veckan ska jag vara duktig och göra bort någon NO rest också! glömde säga att vi for på coop typ fem minuter innan dom stängde ock köpte godis på extrapris;)

men ihelgen får vi väll se vad som händer, blir väll att skriva novell och göra färdigt tekniken i första hand, sen får vi se vad som händer!

skriver mer imorgon hörs!

Av Louise Ulander - 19 maj 2011 18:22

Hände inte så mycket på skolan så jag orkar inte berätta om den. men när jag kom hem från skolan rastade jag vövven, tog det lungt i soffan ett tag och sen pluggade jag till engelskaprovet imorgon. Sen ska jag skynda mig hem efter träningen så jag hinner plugga mer.. det har inte hänt speciellt mycket i mitt händelserika liv men jag skriver mer ikväll eller imorgon!


   älskar hårbandet<3<33<<33<<33<3(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en 16-årig tjej från Skellefteå som skriver om mina intressen fotboll, gokart och Skellefteå AIK. Jag skriver även allmänt om tonårslivet här uppe i Norr!
Kontakt: lollos.blogg@hotmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

klart.se

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards