louiseulander

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Vågar jag?

Av Louise Ulander - 11 augusti 2012 01:15

Vågar jag berätta för er om det jag har gått igenom? Skulle ni uppskatta det eller skulle ni bara tro att jag söker uppmärksamhet? Jag vill bygga upp en ärlighet i min blogg, jag vill våga berätta precis hur jag känner, men kommer jag våga utan att det börja spridas rykten?  Jag är rädd, rädd för vad som kommer hända. Ni förtjänar att få veta sannigen som jag har burit på själv väldigt länge. Jag vet att många har varit oroliga för mig och försökt få mig att berätta, men jag har inte vågat för jag har varit rädd för hur ni skulle reagera, men nu är jag starkare än någonsin och vill få ur mig ALLT, jag vill inte hålla det för mig själv längre, jag vill förklara och hoppas på att ni kommer förstå mig.

Hoppas ni kan ta er tid till att skriva en liten kommentar till det här, det skulle betyda väldigt mycket för mig.

 

 
 
Jenny Blue

Jenny Blue

11 augusti 2012 01:46

Hej.
När jag startade min blogg, för några år sedan, var det mest för skoj skull.. Idag använder jag den flitigt för att få skriva av mig.. Har nästan precis separerat från ett tolv år långt förhållande.. och det gör mig bara gott i att få skriva av mig!!
Jag länkar oftast till Facebook och skiter ärligt i om någon inte skulle gilla mina inlägg! Jag skriver för MIN skull och jag tycker att du ska göra det samma.
(Du behöver ju inte länka om du inte vill..)
Nu vet jag inte vad det är du har på hjärtat, som behöver komma ut.. men jag vet att OM DU VILL SKRIVA OM NÅGOT, SÅ SKA DU GÖRA DET! Men det ska vara på dina villkor!
- Lycka till! ;)

http://www.jenny-blue.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Klara

11 augusti 2012 10:10

jag tycker du ska skriva av dig, det kommer väcka stort intresse hos vissa läsare och som jag har förstått det så vill du ha en ganska stor blogg, eller hur?;)

Louise Ulander

16 augusti 2012 11:50

Eftersom du inte angav någon blogg så kan jag inte svara på den. Jag ska fundera riktigt starkt på det, och förmodligen kommer jag göra det, men hur och när det passar får vi se. Tack så jättemycket för din kommentar, den betyder ska du veta! Och angående det där med bloggen så, självklart vill jag ha den STÖRRE men den behöver inte bli jättestor ;)

 
Mikael

Mikael

11 augusti 2012 12:02

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

http://forum.modekampanj.com

 
Jenny Blue

Jenny Blue

11 augusti 2012 18:00

Hej igen Louise.
Att börja gymnasiet är både spännande och lite skrämmande!
Jag kommer ihåg hur pirrigt det var.. men också hur fantastiskt bra det blev! I mitt fall hade jag "bara" en kompis, som jag behöll från högstadiet.. och som jag faktiskt fortfarande umgås med..

Tyvärr kan jag inte säga att jag kan relatera till det där med att bli mobbad, då jag aldrig blivit det. Min mamma frågade mig en gång när jag gick i lågstadiet om jag blev mobbad i skolan. Jag svarade nej och undrade varför hon ens ställt frågan.. och hon svarade:
- Du är ju så annorlunda än alla de andra. Dina kläder till exempel: Gröna tihgts, vit T-shirt, rosa skor, blått hårband, lila gummisnoddar, en fläta och en pippilott..?! Och en stor stickad tröja, som är tre storlekar för stor, ovanpå det!
Mitt svar till min mamma var: Ja OCH?! De får väl säga vad de vill, jag bryr mig inte! JAG gillar mina kläder!

Det jag vill komma till är just det.. Att du inte ska bry dig om vad de säger, så även om det gör ont! Du ska veta och tro (vet att det är lätt för mig att säga, men att det krävs en hel del i verkligheten att klara av det..) Men du ska tro på dig själv! Vad andra tycker spelar ingen som helst roll!! Det är DINA tankar, DINA känslor och passar inte det, så kan det va! Lägg din energi på dig själv istället för att ge bort den till någon som är dig otacksam!! Alla människor är speciella, unika på sitt eget lilla vis! Och det är viktigt att vi vet hur bra vi faktiskt är! Du är bra på ditt vis, men du måste tro!

Det kanske underlättar om du tänker på "mobbaren" som ett offer, istället för att se dig själv som ett.. förstår du vad jag menar?! (hoppas det) Ett annat tips på hur man kan stärka sig själv.. låter kanske lite corny, men det funkar faktiskt.. om man tror..
- Ställ dig framför spegeln minst en gång om dagen och berätta för dig själv att du är bra, att du är bättre än dem, att du är bäst!
(Som tonåring kunde jag inte gå förbi en spegel utan att säga: Hallå snygging.. Corny, men sant!!)

Oj oj oj.. känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men tror att jag ska försöka avsluta nu.. Det är bara det att jag blir så lätt engagerad i sådant som har med någons självkänsla att göra! Har själv haft mina perioder av osäkerhet, genom åren och jag vet hur mycket det betyder när någon säger, att man är speciell..

Så även om vi inte känner varandra, så vill jag ändå säga:
- Louise! Du är speciell och jag tror på dig! Du kommer att klara detta, oavsett vilket sätt du väljer att göra det på! Kom bara ihåg att TRO PÅ DIG SJÄLV! Det syns utåt och brukar skrämma bort små mobbare..

Ett stort LYCKA TILL till dig!
Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig!
Stor styrkekram :)

http://www.jenny-blue.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Ulander - 16 maj 2015 13:49

Jag har funderat en hel del på hur jag ska göra med bloggen. Jag vet inte om bloggning är min grej, samtidigt som jag älskar att skriva. Att jag har några tappra läsare som fortfarande hänger kvar är verkligen superkul! Jag känner ibland att jag ...

Av Louise Ulander - 23 september 2014 12:01


Natten till igår vaknade jag vid tjugo i fyra på morgonen då jag hade en väldigt otrevlig dröm som jag egetnligen inte forstod allvaret med innan kvällen då jag började må skit. Ledsen, ndestämd och ångest. Men jag pratade ut med en vän som hjälpte m...

Av Louise Ulander - 21 september 2014 15:19


Hade ställt klockan på kvart över sju imorse och kastade benen över sängkanten vid halv åtta. Duschade och förberedde mig och vovven inför agilitykursen i Medle. Vi kom först in i hockeyrinken vilket var sjukt skönt då Mira har en tendens till, som n...

Av Louise Ulander - 16 september 2014 14:34


För lite drygt en timma sen så blev Mira upphämtad av vår fantastiska hundinstruktör som ville låna henne några timmar. Hon ville se om hon kunde hitta en anledning till varför hon är så galen som hon är när det kommer till vissa situationer. Jag hop...

Av Louise Ulander - 30 augusti 2014 20:54

Har funderat länge på om jag ska återuppta bloggandet eller om jag ska låta det ligga på is ett tag till. Men nu känner jag att jag vill ge det ett försök. Jag kommer mest att skriva om mitt liv tillsammans med min vovve och vad vi gör på dagarna, me...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en 16-årig tjej från Skellefteå som skriver om mina intressen fotboll, gokart och Skellefteå AIK. Jag skriver även allmänt om tonårslivet här uppe i Norr!
Kontakt: lollos.blogg@hotmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Väder

klart.se

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards