louiseulander

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Louise Ulander - 22 mars 2012 21:45

Ni minns att jag ritade Pikachu för några veckor sedan? Kom på att jag inte hade visat er resultatet än. Eller det flesta av er har väl sätt det på facebook eller instagram men måste lägga ut den här också 


Fötterna och skuggningen blev väl inte de bästa, men blev ändå riktigt nöjd! Vad tycker ni? 


I know, bilden är väldigt dålig, men det är en mobilbild.. 

Av Louise Ulander - 22 mars 2012 20:35

Fick en "flash" om att jag hade glömt lägga upp en bild på Pollypajen i förra inlägget. Så ni som har hunnit kolla igenom receptet, och undrar hur den ska se ut när den är klar kan gå tillbaka till det inlägget och kolla, för nu finns bilden där!


ungefär såhär kände jag mig^  

Av Louise Ulander - 22 mars 2012 18:18

Det var ju en supergullig tjej som ville ha receptet på pollypajen, så here is it!


1 Liten Pollypåse

1 Mörk chokladkaka (200 gram)

175 gram margarin

3 ägg
2 dl socker

1 dl mjöl


Smält margarin och choklad.

Vispa ägg och socker, blanda ner i margarin / chokladsmeten.

Blanda i mjölet.

Häll smeten i en smord ströad form med löstagbar kant.

Tryck ner Polly så att det täcks av smeten.

Grädda i 175 grader i 30-35 minuter.

  Servera gärna med glass eller grädde.


Hoppas ni gillar det! 


Så här ser den ut när den är klar!   

Av Louise Ulander - 22 mars 2012 15:30

I helgen kördes ju Australiens GP i Formel 1, och jag hade ju lovat er att skriva om racet, men har inte hunnit göra det än så jag tänkte göra det nu. Bättre sent än aldrig, right?!


Efter kvalet som var i lördags så var det McLaren längst fram med båda sina bilar. Button startade i Pole Position före Hamilton som startade tvåa. Det var första gången det hände sen 2009, att McLaren hade båda sina bilar i första startled. Kvalets stora överraskning var Romain Grosjean som kvalade in sig på en tredje plats, för sitt stall Lotus Renault. En stor besvikelse efter kvalet var toppstallet Ferrari som hade sina bilar på tolfte och sextonde plats. Alonso som startade tolva gjorde ett förarmisstag och parkerade sin bil i sandfollan i Q2. 

Det här racet var världsmästaren sen 2007, Kimi Räikkönens första start sen han lämnade sporten 2009. Han hade ganska hög press på sig eftersom de flesta hade ganska höga förväntingar på honom. Men kvalet gick inte speciellt bra, så han startade bara på en sjuttonde plats.


I starten gjorde Rosberg, som startade sjua en riktigt bra start och klev upp på en fjärde plats, och Button tog ledningen framför sin teamkamrat Hamilton. Webber fick en skada i starten på sin bil, som även Senna fick, och gick in redan varvet efter för att åtgärde det. Grosjean som startade trea, gjorde en väldigt dålig start och halkade ner några platser i starten.

På varv åtta hade Massa kört upp sig sex platser, och Perez hade kört upp sig tolv platser sen starten. Han startade för övrigt 22a.

På varv elva körde Schumacher av banan, så Vettel kunde lätt ta över tredje platsen. Schumacher fick även problem med växellådan.

Räikkönen har kört upp sig väldigt bra, på fjorton varv har han kört upp sig till en åttonde plats.

På det 33e varvet satt Webber racets än så länge snabbaste varv, och på det 37e varvet parkerade Petrov på start-/och målrakan så säkerhetsbilen var tvungen att komma ut så dom kunde få bort den så racet kunde fortsätta. Det var för övrigt den sjunde gången på dom senaste elva racen som säkerhetsbilen var tvungen att komma ut i Australien.

Varv 41 fick Kovalainen parkera i garaget samtidigt som säkerhetsbilen lämnade banan och det blev en omstart. 

På varv 45 meddelade Räikkönen till sitt team att det föll skräp från Kobayashi´s bakvinge, och mycket riktigt så syntes det tydligt på reprisbilderna.

Med tio varv kvar på racet stötte Massa och Senna ihop i kurva fyra och både bilarna fick lidande skador. Senna kom ut med punktering på det vänstra framdäcket, så han for in och bytte däck på nästa varv, medan Massa fick avbryta racet.

På det sista varvet kom Maldonado som såg ut att ta säsongens första poäng, för högt upp på kerben och tappade kontrollen på bilen, så han for in i muren bredvid banan. Button vann racet och tog sin tredje vinst i Australien.


Efter racet klev en glad Button upp på podiet efter att ha tagit sin trettonde vinst för karriären, och den tredje i Australien. Vettel förhindrade McLaren att ta både första och andra plats, genom att ta andraplatsen före Hamilton. Webber kom fyra just före Alonso.   Det var endast sexton bilar som genomförde hela loppet.


Melbourne

Namn: Albert Park
Banans längd: 5.303 km

Antal varv: 58

Racets längd: 307.574 km

Varvrekord: 1:24.125 - M Schumacher (2004)


                           

orkar inte skriva om bilderna, men om ni vill veta mer om dom kan ni gå in här och läsa. Det var där ifrån jag tog dom.  


Kanske blev osammanhängande, men ni får leva med det. Tog ganska lång tid att göra det här inlägget så orkr inte redigera så mycket, haha.

Av Louise Ulander - 22 mars 2012 13:32

Ja, man lägger fakitskt i Pollygodisar i den! och självklart lägger jag ut receptet, ska försöka hinna göra det idag.

Kul att du kommenterade, och sa att du ville ha receptet, annars vet man som inte om någon är intresserad eller inte 

Hoppas det var okej att jag svarade på kommentaren så här, för det fanns inte så man kunde kommentera på hemsidan du gav, eller jag hittade det inte iallafall. Hoppas du får en bra dag finis!

Av Louise Ulander - 22 mars 2012 13:09

Hej babes! Kom hem för ungefär 20 minuter sedan. Hade bara två lektioner idag, skönt! Så mamma kom och hämtade mig vid 20 - kvart i elva och så for vi till lasarettet, och efter det for vi till subway och åt lunch, mysigt! 

När jag kom hem försökte jag väcka pappa med en subway macka, men han blev inte så impad haha. Han klagade bara på allt, "Jag skulle ju sova till klockan två", "Jag ville inte ha" osv, men han få äta den när han vaknar då? 

Nu ska jag förbereda massa andra blogginlägg, så räkna med superuppdatering nu! Skriver snart, puss!


 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en 16-årig tjej från Skellefteå som skriver om mina intressen fotboll, gokart och Skellefteå AIK. Jag skriver även allmänt om tonårslivet här uppe i Norr!
Kontakt: lollos.blogg@hotmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Väder

klart.se

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards